• Treffer 10 von 14
Zurück zur Trefferliste

Guest Workers in the School? Turkish Teachers and the Production of Migrant Knowledge in West German Schools, 1971 – 1989

  • This article examines policies and practices related to Turkish teachers in West German schools in the 1970s and 1980s. Different stakeholders in Turkish education in West Germany – school administrators, parents, consular officials, and the teachers themselves – understood the role of these teachers in different ways over time, reflecting contrasting and shifting notions about the knowledge teachers were expected to pass on to Turkish pupils. In the late 1970s, West German officials began to privilege teachers’ status as migrants capable of modeling their own successful integration for pupils, reflecting new assumptions about Turks in West Germany and their futures in the country.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Brian Van WyckORCiDGND
URL:https://www.zeithistorische-forschungen.de/sites/default/files/medien/material/2005-3/Wyck_2017.pdf
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Geschichte und Gesellschaft
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel (Zeitschrift)
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2017
Datum der Freischaltung:23.05.2021
Jahrgang:43
Erste Seite:466
Letzte Seite:491
ZZF-Zeitklassifikation:1970er
1980er
ZZF-Themenklassifikation:Migration
Bildung und Universitäten
ZZF-Regionalklassifikation:Europa / Westeuropa / Deutschland / Bundesrepublik
Zeithistorische Forschungen: Materialien zu Themenheften:3/2005 Migration 3/2005
Lizenz (Deutsch):License LogoMit freundlicher Genehmigung des jeweiligen Autors / Verlags für Online-Ausgabe der Zeitschrift Zeithistorische Forschungen