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Theories for Historians. Economics, Economic Sociology, and the History of Marketization. Introduction

  • Theory matters. Most historians would probably agree with this postulate, in the sense that theories from disciplines such as sociology, economics or psychology can sharpen historical analyses of any topic (though many of them may prefer quite pragmatic, common-sense approaches in their own empirical studies). But when it comes to a historical understanding of a phenomenon like marketization, theory does remain an analytical resource – and at the same time turns into a multifaceted object of research. The way we think about markets is highly affected by theorists, and not only by their ideas but also by their effectiveness in making them influential over specific periods of time.

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Verfasserangaben:Ralf AhrensGND
URL:https://www.zeithistorische-forschungen.de/3-2015/5271
DOI:https://doi.org/10.14765/zzf.dok-1428
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Zeithistorische Forschungen - Studies in Contemporary History
Verlag:ZZF – Centre for Contemporary History: Zeithistorische Forschungen
Verlagsort:Potsdam
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel (Zeitschrift)
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):09.12.2015
Datum der Erstveröffentlichung:09.12.2015
Datum der Freischaltung:17.07.2019
Jahrgang:12
Ausgabe / Heft:3
Erste Seite:474
Letzte Seite:476
ZZF-Themenklassifikation:Geschichtstheorie(n)
Soziales
Politik
Wirtschaft
Unternehmen
Wissenschaft
ZZF-Regionalklassifikation:ohne regionalen Schwerpunkt
ZZF-Zeitklassifikation:1945-
21. Jahrhundert
Online-Portale:Zeithistorische Forschungen
Zeithistorische Forschungen: Originalbeiträge:3 / 2015 Vermarktlichung
Lizenz (Deutsch):License LogoZZF - Clio Lizenz