• Treffer 83 von 926
Zurück zur Trefferliste

Caricature and Egypt’s Revolution of 25 January 2011

  • Caricature can be defined as an art engagé which aims to transmit a social or political message. In order to achieve this goal, the satirical picture triggers an emotional reaction in the audience and guides it through a cathartic coming-of-awareness process. The feelings evoked by caricature must not necessarily be expressed through laughter; but they are a joyful or indignant shock reaction to gazing at something absurd. William A. Coupe, following Schiller, therefore defines the nature of caricature as the outcome of a dialectical struggle between the ideal and the real: ‘This conflict of ideal and real may, however, be seen and expressed in two different ways, in an emotional and serious or in a humorous and jesting fashion.’

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Eliane Ursula EttmüllerGND
URL:https://www.zeithistorische-forschungen.de/1-2012/4469
DOI:https://doi.org/10.14765/zzf.dok-1605
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Zeithistorische Forschungen – Studies in Contemporary History
Verlag:ZZF – Centre for Contemporary History: Zeithistorische Forschungen
Verlagsort:Potsdam
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel (Zeitschrift)
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):09.03.2012
Datum der Erstveröffentlichung:09.03.2012
Datum der Freischaltung:28.08.2019
Jahrgang:9
Ausgabe / Heft:1
Erste Seite:138
Letzte Seite:148
ZZF-Themenklassifikation:Alltag
Politik
Kultur
Kunst
Kommunikation
Medien
Emotionen
Visual History
Geistes- und Ideengeschichte
Intellectual History
Soziale Bewegungen
Protest
Transformation
ZZF-Zeitklassifikation:2010er
21. Jahrhundert
ZZF-Regionalklassifikation:Afrika
Afrika / Nordafrika
Online-Portale:Zeithistorische Forschungen
Zeithistorische Forschungen: Originalbeiträge:1 / 2012 Offenes Heft
Lizenz (Deutsch):License LogoZZF - Clio Lizenz