• Treffer 92 von 162
Zurück zur Trefferliste

‘Today, Computers Should Interest Everybody’. The Meanings of Microcomputers

  • By the late 1970s, it was technologically possible to manufacture microcomputers – very small, stand-alone computers for personal use – in very large quantities. Selling them, however, meant creating a mass market where none existed: conventionally, only trained professionals, and a few devoted enthusiasts, interacted directly with the machines. Designers, marketers, retailers and other promoters therefore sought to build meanings into the design and presentation of computers which would connect them with new audiences. Such meanings reflected – and might themselves modify – the prevalent hopes, fears, desires and expectations of the users’ cultures.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:James SumnerORCiDGND
URL:https://www.zeithistorische-forschungen.de/2-2012/4725
DOI:https://doi.org/10.14765/zzf.dok-1589
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Zeithistorische Forschungen – Studies in Contemporary History
Verlag:ZZF – Centre for Contemporary History: Zeithistorische Forschungen
Verlagsort:Potsdam
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel (Zeitschrift)
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):07.09.2012
Datum der Erstveröffentlichung:07.09.2012
Datum der Freischaltung:21.08.2019
Jahrgang:9
Ausgabe / Heft:2
Erste Seite:307
Letzte Seite:315
ZZF-Zeitklassifikation:2000er
1980er
1990er
21. Jahrhundert
ZZF-Themenklassifikation:Alltag
Kultur
Design
Kommunikation
Medien
Technik
Materielle Kultur
Computerisierung
Unternehmen
Wissen
ZZF-Regionalklassifikation:ohne regionalen Schwerpunkt
Online-Portale:Zeithistorische Forschungen
Zeithistorische Forschungen: Originalbeiträge:2 / 2012 Computerisierung und Informationsgesellschaft
Lizenz (Deutsch):License LogoZZF - Clio Lizenz